راهکارها

کاربرد بیکن در آژانس‌های تبلیغاتی

تبلیغات بر اساس موقعیت جغرافیایی، می‌تواند برای بسیاری از کسب‌وکارها جذاب باشد. این روش اجازه می‌دهد که بیکن‌ها با تشخیص گوشی هوشمند مشتریان یک کسب‌وکار، اطلاعات و پیام‌های تبلیغاتی لازم را برای آنها ارسال کنند. در این روش اپلیکیشن کسب‌وکار باید روی گوشی مشتری نصب باشد.

ما در بیکن‌پی به آژانس‌های تبلیغاتی کمک می‌کنیم تا بدون نگرانی از پیچیدگی‌های فنی، کدنویسی و تامین زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، این خدمات را به مشتریان سازمانی خود ارائه دهند.

این روش برای تماس با مخاطبان یک کمپین تبلیغاتی در یک نقطه مشخص از شهر، در یک سالن و یا در یک همایش تبلیغاتی و… بسیار موثر است. از این طریق می‌توان اهدافی مانند میزان نصب اپلیکیشن جدید، میزان حضور، میزان فعالیت و… را سنجید.

کاربرد بیکن در پرداخت آنلاین

وقتی مشتری به بیکن پرداخت نزدیک می‌شود؛ بیکن هویت مشتری را تشخیص داده و با اتصال به صندوق فروشگاهی، فاکتور پرداخت را از طریق اپلیکیشن هماهنگ شده با بیکن، به او نشان می‌دهد. در این شرایط مشتری می‌تواند بدون هیچ کار اضافه‌ای (مثل اسکن QR Code) مبلغ فاکتور را پرداخت نماید. با پرداخت مبلغ فاکتور، فروش انجام شده به صورت خودکار در صندوق فروشگاهی شما و بخش تاریخچه پرداخت اپلیکیشن نصب شده روی گوشی هوشمند مشتری ثبت می‌شود.

این ویژگی‌ها نه‌تنها فرآیند پرداخت را سریع و ساده می‌کند؛ بلکه امکان دریافت اطلاعات جذابی را برای پذیرنده و پرداخت‌کننده فراهم می‌کند. دریافت و انتقال اطلاعات هر تراکنش به صندوق فروشگاهی و ثبت این اطلاعات در سیستم حسابداری، موجب خودکار شدن فرآیندهای تکراری بسیاری خواهد شد. همچنین ثبت اطلاعات در اپلیکیشن نصب شده روی گوشی هوشمند مشتری و دسترسی به تاریخچه پرداخت‌ها و جزئیات هر خرید، به او در زمینه‌های مختلف از جمله مدیریت دخل و خرج کمک خواهد کرد.

کاربرد بیکن در رستوران‌ها

اگر مشتری رستوران شما اپلیکیشن رستوران شما یا اپلیکیشن مجموعه‌ای از رستوران‌ها را روی گوشی خود نصب کرده باشد؛ می‌توانید به محض قرار گرفتن در مجاورت رستوران به کمک بیکن او را تشخیص داده و پیامی اختصاصی و خودکار برای او ارسال کنید. همچنین با ورود مشتری به رستوران می‌توانید این ارتباط را از طریق ارسال سایر پیام‌ها، اعلام تخفیف‌ها و… ادامه دهید. در ادامه می‌توان هم‌زمان با ورود مشتری به رستوران، اطلاعات مشتری را به مدیر یا سالن‌دار رستوران اعلام کرد. قدیمی، دائمی یا جدید بودن مشتری از جمله اطلاعاتی است که در این زمینه می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

یک ایده ساده اما خلاقانه برای استفاده از بیکن‌ها در رستوران‌ها، نصب یک بیکن زیر هر میز است. این بیکن می‌تواند با تشخیص تعداد افراد نشسته پشت یک میز، منوی رستوران را به آنها نشان داده و پیشنهاداتی ویژه برای آنها داشته باشد. از طریق اپلیکیشن و منوی ارائه شده می‌توان سفارش مشتری را ثبت کرد و سفارش ثبت شده از طریق همین بیکن پرداخت شده و به آشپزخانه رستوران ارسال می‌شود. ارسال پیام‌های زمان‌بندی شده به مشتری مبنی بر ثبت سفارش جدید و… نیز از جمله سایر امکاناتی است که بیکن‌ها در اختیار رستوران‌ها قرار می‌دهند.

همچنین از بیکن‌ها می‌توان برای تحقیق و بررسی رفتار مشتریان در رستوران، میزهای مورد علاقه، مدت‌زمان نشستن در رستوران، مدت زمان آماده شدن غذا، تعداد مشتریان در بازه‌های زمانی مختلف و… استفاده کرد.

کاربرد بیکن در شعب بانک

بانک‌ها می‌توانند با استفاده از بیکن‌های هماهنگ شده با اپلیکیشن بانکی خود، خدمات بسیار متنوعی را به مشتریان ارائه دهند. در این سیستم به محض وارد شدن مشتری به بانک، پیام خوشامدگویی اختصاصی برای او ارسال می‌شود. همچنین اطلاعیه‌های جدید و راهنمای استفاده از خدمات شعبه در اختیار او قرار می‌گیرد. این سیستم را می‌توان طوری تعریف کرد که امکان دریافت نوبت از طریق اپلیکیشن بانک، در هر شعبه فراهم شود. تصور کنید که هم‌زمان با حضور مشتری جلوی باجه، اطلاعات مشتری و خواسته او به متصدی امور بانکی نمایش داده شود؛ تا کارها با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.

با افزایش برد بیکن‌ها می‌توان منطقه اطراف بانک را نیز تا شعاع 20 متری پوشش داده و اطلاعات مدنظر را در اختیار عابران دارای اپلیکیشن بانک مدنظر قرار داد. همچنین با نصب بیکن در دستگاه‌های خودپرداز (ATM) می‌توان با حضور مشتری جلوی خودپرداز و قبل از شروع کار، پیام دلخواه اختصاصی (مثل خوشامدگویی) را از طریق صفحه نمایش خودپرداز به او نشان داد.

استفاده از چند بیکن در فضای شعبه بانک، ابزاری بسیار عالی برای تحلیل رفتار مشتریان است. این کار کمک می‌کند تا یک نقشه فعالیت از مشتریان داشته باشید. محل تجمع مشتریان، تعداد مشتریان کلی شعبه و تعداد مشتریان هر باجه و… از جمله اطلاعاتی هستند که امکان تجزیه و تحلیل خود را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کاربرد بیکن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

هایپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های وسیع لباس و همه فروشگاه‌هایی که از وسعت بالایی برخوردار بوده و دارای بخش‌ها، قفسه‌ها و رگال‌های متعددی هستند؛ همیشه در پشتیبانی از مشتریان خود دچار ضعف‌هایی هستند. کمبود نیروی انسانی لازم برای پشتیبانی از تک‌تک مشتریان و همچنین علاقه برخی از مشتریان به دریافت اطلاعات از طریقی بجز فروشندگان واقعی، موجب شده است که بیکن‌ها به عنوان راه‌کار جایگزین بتوانند مزایای بسیاری را برای آنها فراهم کنند.

مشتریانی که اپلیکیشن فروشگاه شما را روی گوشی خود نصب کرده باشند؛ با نزدیک شدن به فروشگاه و ورود به آن، از طریق بیکن‌های نصب شده در فروشگاه شناسایی خواهند شد و در هر زمان و بنابر موقعیت جغرافیایی آنها در فروشگاه، اطلاعات مناسبی دریافت خواهند کرد. بیکن‌های نصب شده در این فروشگاه‌ها می‌توانند اطلاعات مختلفی از جمله پیام خوشامدگویی، تخفیف‌های جدید، محصولات جدید و… را به مشتریان اعلام کنند.

همچنین ایده‌های خلاقانه بیشتری نیز به کمک بیکن‌ها در این فروشگاه‌ها قابل اجرا است. تصور کنید که با نزدیک شدن به یک رگال لباس در بوتیک محبوب‌تان، اطلاعات لازم از جمله سایز، رنگ‌بندی، قیمت، موجودی و… درباره آن مدل لباس برای شما روی گوشی هوشمند نمایش داده شده و همچنین بتوانید لباس دلخواه را در سایز و رنگ مدنظر از طریق اپلیکیشن به سبد خرید خود اضافه کنید.

در نهایت نیز می‌توان پرداخت سفارش را به کمک بیکن‌ها و از طریق همان اپلیکیشن روی گوشی هوشمند انجام داد.